Nakupování přes chytrý telefon je stále oblíbenější

Vlastníte chytrý telefon? Použili jste jej někdy k nakupování online? Podle výzkumu společnosti Seznam k online nákupům používá každý osmý Čech svůj smartphone. Nejde však jenom o prohlížení zboží, jeho výběr a poté uložené do online košíku, ale o celý proces včetně platby. Na první pohled se to nezdá, ale smartphony tvoří část online nákupů až ve dvanácti procentech. Z průzkumu, který vedla tato společnost, vyšlo najevo, že muži využívají tuto službu mnohem více než ženy.
zrzka s mobilem
–          Jak probíhá nákup přes chytrý telefon?
Respondenti uvedli, že si při vybírání zboží na internetu vždy porovnají v různých obchodech, aby našli tu nejvhodnější možnost a nejnižší cenu nejenom produktu, ale také dopravy případně dobírky nebo jiného způsobu platby. Poté, co si vyberou to správné právě pro ně, přejdou rovnou k platbě a nákup dokončí.

–          Někteří si jenom vyberou zboží
Jednačtyřicet procent dotazovaných uvádí, že si přes mobil vyberou vhodný produkt, ale objednají jej až přes počítač, a to včetně platby. Dvacet čtyři procent respondentů uvádí, že takto si vyberou a zaplatí zboží jenom velmi mimořádně, většinou ve spěchu nebo když nemají po ruce laptop. Jinak se vždy orientují na to, aby zboží zakoupili přes počítač, na dobírku či osobně na prodejně.
dívka na patníku
–          Generový rozdíl
Výzkum také ukázal, že muži využívají mobilního chytrého telefonu k nákupu v téměř třiceti devíti procentech, zatímco ženy pouze v devětadvaceti procentech. Nákupy přes chytrý telefon dokončí včetně platby jenom dvě procenta z nich. Ženy pak v třiceti devíti procentech uvedly, že chytrý telefon k nákupům online vůbec nevyužívají a jsou striktní v užívání počítačů.

Zvláštní také je, že se tento trend nevyskytuje různě u dvou generací, naopak. Ženy považují v třiceti sedmi procentech chytrý telefon jako součást procesu nakupování ve věku mezi patnácti až dvaceti čtyřmi lety stejně, jako ženy mezi dvaceti pěti a čtyřiceti lety, jež jsou ekonomicky aktivní.