Krize: Američtí muži jsou poráženi svými úspěšnějšími ženami

Third Way je institut, zabývající se sociologií a psychologií, a jeho nejnovějším tématem bylo zjistit, kdo je v životě a na pracovišti úspěšnější. Ukázalo se, že to jsou ženy.

Cesta za vítězstvím
Ženy se učí být sebevědomými a cílevědomými už ve školce. Jsou mnohem úspěšnější, protože jsou všeobecně jako děti samostatnější, nezávislejší, bystřejší, pozornější a houževnatější než chlapci.

Právě to je předurčuje k tomu, aby se v životě staly lepšími a flexibilnějšími, než jsou muži. Chlapci jsou déle fixovaní na matku, navíc se kvůli genderovým stereotypům nemusí snažit, aby se dostali do vedoucích pozic, protože většina podniků a firem stále upřednostňuje muže před ženami ve vedoucích pozicích.

·         Důležitý je i přechod ze školky do školy
Už na prvním stupni je jasné pozorovat, kdo je úspěšnější. Zatímco dívky jsou pozorné a bystré a dychtí po učení, protože aby to někam dotáhly, musí se snažit, chlapci jsou nepozorní a roztěkaní a věnují mnohem více pozornosti dívkám a sami sobě než čemukoli, čemu by se mohli ve škole naučit.

Během puberty se rozdíly mezi dívkami a chlapci ještě prohloubí; zatímco základní školy končí se samými jedničkami celých padesát dva procent dívek, pouze patnáct procent chlapců má stejný výsledek.

·         Stejně je to i na vysokých školách
Univerzity v roce 2010 tvořily z padesáti dvou procent dívky, a ty také měly sedmdesáti dvou procentní šanci, že ji úspěšně dokončí. V roce 2016 to bylo šedesát jedna procent dívek na univerzitách, ale šance na jejich dokončení se mírně snížila. Za posledního čtvrt století se počet žen, který mají vysokoškolský nebo univerzitní titul zvýšil o více než sedmdesát pět procent.

Jaké je tedy ekonomické postavení žen?

Ekonomika, na které stojí západní svět, je příznivá k těm, kteří se učí a mají vysoké vzdělání, zatímco škodí těm, kteří vzdělání nemají. Genderové rozdíly, které tvoří stereotypy, jsou větší než rasové rozdíly nebo rozdíl mezi chudými a bohatými.