Všude se to na nás hrne z reklam. Výhody pro nové zákazníky, slevy a další vybrané akce. Ovšem co ti stávající? Na ty se příliš nemyslí. Občas dostanou nějaký drobný dárek, ale to je tak všechno. Asi nejvýraznější je tato situace v oblasti telefonních společností.
Stále slyšíme o nových, výhodnějších tarifech, ale když zajdeme na prodejnu, zjistíme, že je pouze pro nové zákazníky, kteří u nich ještě nemají uzavřenou smlouvu. Jistě, je dobré mít pro nové klienty nějakou speciální nabídku. Koneckonců, jejich nalákání je důležité. Nemělo by se však zapomínat ani na ty stávající.
Co se totiž stane, pokud s nimi firma nebude udržovat kontakt sten-skrine.cz a průběžně jim dávat výhodnější nabídky? Vzhledem k tomu, že výše zmíněnou strategii využívají všichni operátoři, zákazník jednoduše přejde jinam. Nepečování o zákazníky tedy vede pouze k jejich ztrátě.
Proč tedy podniky svým zákazníkům výhodnější tarify nejen nenabízí, ale obvykle je ani nemají? Důvod je jednoduchý: nechtějí, aby zákazníci platili méně. Naopak, potřebují, aby jim od nich přicházelo co nejvíce peněz. To samozřejmě znamená postupné zdražování tarifů, nebo pokud se již nenabízí, nucený přechod na jiný, ne tak výhodný.
Zdá se tedy, že snížení ceny většině stávajících zákazníků bolí firmy více, než odchod několika z nich. Proč? Důvod je jednoduchý: vyřizování změny operátora není pro člověka, který nedělá v oboru, zrovna jednoduchý proces. A navíc není ani bez komplikací.
Tou první je samozřejmě nutnost zaplatit pokutu za předčasné ukončení smlouvy. A značná část obyvatel si nehlídá, kdy přesně jim smlouva končí. Ta jim je přitom často automaticky obnovována bez jejich vědomí. Proto jsou překvapeni, když zjistí, že smlouva jim byla před pár měsíci prodloužena a musí tedy počkat další dva roky, nebo zaplatit najednou poměrně velkou částku.
Další nevýhodou změny operátora je převodní lhůta. Během té totiž může stávající operátor blokovat některé služby, či vám neustále volat a pokoušet se vás získat zpět. To má sice výhodu v tom, že takto můžete získat ještě výhodnější tarif, ale znamená to zase volat do té druhé společnosti a rušit objednávku u nich. Zkrátka plno stresu kvůli něčemu, co si ho vůbec nezaslouží.
Bylo by samozřejmě lepší, kdyby operátoři o své zákazníky pečovali, bohužel se o to musíme postarat sami. V první řadě je dobré nedávat souhlas s automatickým prodlužováním smlouvy, a pokud už ho máte, potom jej zrušit. Dále je třeba hlídat si přesné datum konce smlouvy a asi dva měsíce předtím se začít rozhlížet, cože je za nové tarify.
A ještě jedna věc. Nabídky telefonních operátorů, kteří vám zavolají s tím, že vám zlevní tarif, odmítněte. Je pravda, že mohou mít jeden či dva exkluzivní tarify, ty však obvykle nejsou až tak výhodné a ten zbytek pořídíte za stejnou cenu i v kterémkoliv kamenném obchodě. Jen tak se vyhnete zklamání.