Grafická studia, jako je například grafické studio Brno Imperial Media, nám poskytují cenné služby, především v oblasti marketingu. Dokážou vytvořit leták či plakát podle našich požadavků a to tak, aby zaujal a aby vynikly ty informace, které chceme. To je velmi důležité, pokud chceme přilákat nové zákazníky.
Ne vždy je však možné jejich služeb využít. Nyní bude řeč o nezávislých firmách, nikoliv o grafických studiích, která jsou součástí jednoho velkého podniku, konkrétně jeho propagačního oddělení, a pracují pouze pro něj. Pro ně totiž platí trochu jiná pravidla.
V jakých případech jsou nám tedy služby těchto profesionálů zapovězeny? Existuje jich hned několik, a všechny mají své dobré důvody.
Tím prvním je, pokud je ten projekt součástí vašeho hodnocení. Může jít například o prezentaci bakalářské či diplomové práce. I ta má totiž vliv na celkové hodnocení. V takovém případě by pomoc profesionála byla brána jako podvod, a skutečně by tomu tak bylo. Výsledek by totiž nevypovídal nic o vašich schopnostech, tedy kromě toho, že si dokážete najmout člověka, který má větší znalosti a zkušenosti a který to za vás udělá. A řekněme si na rovinu, že to není férové jednání vůči ostatním, kteří udělali svou práci poctivě.
Další příklad je poněkud vážnější. Jedná se o situaci, kdy by se v projektu pracovalo s citlivými údaji, například s osobními údaji klientů či zaměstnanců, nebo s firemním tajemstvím. Jistě, takovéto projekty nejsou časté a rozhodně neslouží pro účely veřejnosti. Mohou však být použity pro vnitropodnikovou prezentaci či školení.
Zde totiž dobré grafické uspořádání pomáhá ostatním s vizualizací probíraného problému i jeho lepším pochopením. A obojí je pro firmu velmi důležité, neboť tak zaměstnanci budou lépe vědět, co mají dělat.
Výše uvedené jsou pouze dva příklady. Jistě se jich najde ještě daleko více. Proto je dobré se vždy rozmyslet, zda je využití služby nezávislého grafického studia pro danou situaci vhodné, a zda toto rozhodnutí nepřinese nějaké potíže.