Češi se naučili nakupovat přes internet, dokonce tento obchod preferují, ba vyžadují. Nemusejí chodit do obchodů, což dnešní době, které je obchodních centre plná, vyhovuje. Obchodní centra totiž navštěvují většinou lidé, kteří nejdou za nákupy, ale za zábavou.
Obchodní centrum je dnes místem setkání, posezení v kavárnách, prohlížení si zboží nebo návštěva doprovodného programu, která provází některé kulturní akce. Samo sebou je to i místo, kam se lidé chodí v poledne nebo večer najíst, protože obchodní centra jsou plná fastfoodů, ale i kvalitnějších salatérií, sushi barů nebo restaurací a jídelen.
Proč Češi preferují nákupy online?
Může to být proto, že nemají na chození po obchodech čas nebo jak se lidově říká, nervy. Obchodní centra bývají hlavně před svátky zaplněné lidmi a ne každý tolik nucené sociální interakce zvládá dobře. Navíc ne vždy se jedná o koupi věcí, které by si lidi mohli koupit veřejně. Je známým faktem, že hlavním produktem, který lidé kupují přes internet, jsou erotické hračky a pomůcky.
Jaké typy nákupů Češi preferují?
Nejčastěji jsou to nákupy online, podle průzkumů se Češi těší internetovému zboží o patnáct procent více než loni. Souvisí to s tím, že téměř každý druhý Čech má připojení k internetu z domova a přenosný počítač, s čímž se pojí zvyk zjednávat všechno online.
Jak Češi za nákupy platí?
Ačkoli nákup už převažuje online, platba je pořád v hotovosti. Nezáleží, jestli si zaplatí na poště, předají peníze kurýrovi nebo si vyzvednou balíček na prodejně či na výdejním místě, jednoduše si nemohou pomoct, potřebují stále platit z ruky do ruky. Možností, proč tohle preferujeme, je mnoho. Jednak dlouholetý zvyk, zaplatit někomu to, co si kupujeme, jednak bezpečí, že zaplatíme až ve chvíli, kdy nám balíček přijde, jednak si můžete zboží na místě zkontrolovat a případně ihned vyřídit reklamaci.